viernes, 24 de octubre de 2014

El meu PLE virtual!

En aquesta entrada comentaré el PLE que he fet de jo mateixa sobre el meu entorn virtual, però...Què és un PLE? Adell i Castañeda ens diuen que:“... es el conjunto de herramientas, fuentes de información, conexiones y actividades que cada persona utiliza de forma asidua para aprender”(definició PLE d’Adell i Castañeda, 2010,pàgina 23).

A més a més, per a poder crear el meu PLE( Entorn Personal d’Aprenentatge), he hagut d’entendre i reflexionar sobre totes les parts que el composen, les quals són les següents:

  • -    Eines i estratègies de  lectura : ens referim a com accedim a la informació.
  • -   Eines i estratègies de reflexió: ens referim a com usem la informació obtinguda, com reflexionem sobre ella, com la treballem, etc.
  • -    Eines i estratègies de relació: ens referim a les interaccions que es poden establir.



Deixo un enllaç, molt interesant, sobre l’explicació de en què consisteix un PLE, que fan na Linda Castañeda i en Jordi Adell. Donau un cop d’ull que segur que ens serveix per a l’examen!

Realment si fa un parell d’anys m’haguessin demanat fer un PLE, segurament molts dels aspectes que he posat ara no apareguessin, a més a més, m’hagués centrar en aquell entorn real (família, companys, etc.), i no tant en el món virtual. Per tant, puc dir des de primer moment que el meu PLE virtual ha avançat i s’ha transformat molt en aquests quatre anys de carrera, ja que he accedit a eines virtuals que abans no utilitzava, que no coneixia o que pensava que no eren tan útils com han arribat a ser avui dia.

Amb tot el que duc treballat i recorregut en el Grau, m’he adonat de la gran importància que ha tingut tot això en el meu procés d’aprenentatge, en general. Així que puc dir que sense aquest “amic”, anomenat: món virtual, no hagués pogut tirar cap endavant.

Bé doncs, ja es hora de mostrar el PLE que he creat!





Imatge creada per Alexandra Artero Sala

Basant-me en els criteris en que es composa un PLE, penso que on més he avançat ha estat en la part de fer/reflexionar, ja que he utilitzat programes molt nous per mi com per exemple: GIMP o CMAP, dels quals he creat “petites obres d’art”, per exemple: el mapa conceptual del meu PLE.

Malgrat que ja utilitzava eines com, Picassa o Photoscape, al llarg d’aquests anys he hagut d’espavilar més i cercar i investigar més per a poder arriba a obtenir els resultats que em plantejava i volia.

Parlant d’eines d’accés a la informació, n’ha ha moltes com: cercador de Google, premsa escrita, etc., però penso i vull recalcar i explicar l’experiència amb BLOGGER. Fins a primer de carrera mai havia pensat en crear-me un bloc, només utilitzava aquesta eina per llegir, però mai com a eina de reflexió per a mi. Realment va ser un caos el primer dia que ens van dir heu d’obrir un bloc, ja que no sabia res de res, tot em pareixia un repte inassolible, clar exemple d’estar perduda i deixar-me endur per les coses fàcils és el meu Portafoli. Va quedar enrere, pobre i solitari. Vull centrar-me i intentar millorar, aprendre cada dia més i poder arribar a fer un bloc d’aquest any decent i en condicions. Diuen que mai es tard per aprendre, no?

Parlant de les eines de relació, crec que posar Facebook és cert però heavy, m’explico. Pensar en relació i que el primer que et vengui al cap sigui una eina, un poc freda, com una xarxa tipus Facebook, em fa tremolar un poc, però és la realitat. A més a més, és una de les primeres coses que, per sort o desgràcia, mirem quan ens aixeca’m del llit. Ens domina!

Per acabar, reflexionaré sobre la xarxa personal d’aprenentatge (PLN), ja que penso que amb ella compartim moltes coses, experiències, situacions, etc. amb la resta de persones, tant virtualment com en l'entorn personal. Però sent crítics l’enveja i la competitivitat que hi ha al món fa que es vegi perjudicada. Per tant, siguem bons companys, amics i persones. Comencem a pensar en els demés. Compartir és vida!


No hay comentarios:

Publicar un comentario